Πέμπτη 17 Αυγούστου 2017,

Αποζημίωση σε πελάτη καταστήματος για τραυματισμό από πτώση εξαιτίας της ολισθηρότητας του δαπέδου

Αποκλειστική ευθύνη της ιδιοκτήτριας, καθώς η υπάλληλος σφουγγάρισε χωρίς να θέσει προειδοποιητική πινακίδα και μάλιστα σε ώρα κατά την οποία το κατάστημα ήταν γεμάτο πελάτες.

Με την απόφαση 312/2017 το Ειρηνοδικείο Αθηνών επιδίκασε αποζημίωση σε μία γυναίκα, η οποία υπέστη τραυματισμό από πτώση εντός καταστήματος, καθώς γλίστρησε στο δάπεδο το οποίο είχε μόλις σφουγγαριστεί.

Το περιστατικό έλαβε χώρα το Μάιο του 2014, όταν η γυναίκα επισκέφθηκε το κατάστημα προκειμένου να γευματίσει με το γιο της.

Αφού παρήγγειλαν το φαγητό τους, η ενάγουσα πήγε στην τουαλέτα.

Επιστρέφοντας προς το τραπέζι που είχε ήδη καθίσει ο γιος της, η γυναίκα πέρασε από το διάδρομο στον οποίον, όσο βρισκόταν στην τουαλέτα, υπάλληλος είχε σφουγγαρίσει με νερό και υγρό απορρυπαντικό, χωρίς να θέσει στο σημείο το σχετικό προειδοποιητικό σήμα, με αποτέλεσμα η γυναίκα να γλιστρήσει, να χάσει την ισορροπία της, να πέσει στο ολισθηρό πάτωμα και να υποστεί τραυματισμό στο δεξί της χέρι.

Το Ειρηνοδικείο Αθηνών έκρινε ότι για την πρόκληση του ατυχήματος και τον τραυματισμό της ενάγουσας ευθύνεται αποκλειστικά η ιδιοκτήτρια εταιρεία του καταστήματος:

Αφενός διότι επέτρεψε τον καθαρισμό του καταστήματος της σε ώρα που το κατάστημα είχε αρκετούς πελάτες,

Αφετέρου διότι η υπάλληλός της δε χρησιμοποίησε την σχετική κίτρινη προειδοποιητική πινακίδα περί ολισθηρότητας του δαπέδου, αλλά ούτε και ειδοποίησε με άλλο τρόπο, έστω και προφορικά, την ενάγουσα σχετικά με την ολισθηρότητα του δαπέδου.

Το δικαστήριο μάλιστα σημείωσε ότι δεν ενδιαφέρει εν προκειμένω εάν η υπάλληλος παρέβη τις οδηγίες που της δόθηκαν από την ιδιοκτήτρια για τους όρους καθαρισμού του εν λόγω καταστήματος.

Όπως επισημαίνεται στην απόφαση, η κόρη της τραυματισθείσας γυναίκας ανέλαβε να της παρέχει υπηρεσίες καθημερινής υγιεινής και συντήρησης.

Ωστόσο, η ενάγουσα μπορεί να αξιώσει ως αποζημίωση το ποσό που θα κατέβαλε για τις υπηρεσίες αυτές, εάν απασχολούσε τρίτο πρόσωπο επ’ αμοιβή, έστω και αν πράγματι δεν το κατέβαλε στην κόρη της.

Τέλος, το Δικαστήριο αποφάσισε την απαλλαγή της ασφαλιστικής εταιρείας από την υποχρέωση να καταβάλει στην ιδιοκτήτρια του καταστήματος το ποσό που υποχρεώθηκε να καταβάλει στην τραυματισθείσα γυναίκα.

Κι αυτό διότι η συμπεριφορά της υπαλλήλου της, η οποία σφουγγάρισε το κατάστημα χωρίς να θέσει προειδοποιητική πινακίδα ή να ενημερώσει με άλλο τρόπο για την ολισθηρότητα του καταστήματος, και μάλιστα σε ώρα κατά την οποία το κατάστημα ήταν γεμάτο πελάτες, συνιστά βαρεία αμέλεια.

Δείτε αναλυτικά την απόφαση 312/2017 του Ειρηνοδικείου Αθηνών εδώ.

Πηγή απόφασης: ΤΝΠ Ισοκράτης

 

Κοινοποιήστε το άρθροShare on FacebookShare on LinkedIn

Ειδήσεις από τα συνεργαζόμενα site

Insuranceworld.gr

Ροή ειδήσεων

Άποψη

Δεληγιαννίδης Γεώργιος

«Ο ΔΑΙΜΟΝΑΣ ΤΟΥ ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΟΥ»

Γιάννης Ξηρογιαννόπουλος

Cyber Risk: «Ασύμμετρη» Απειλή

Τα σεμινάρια μας

Δηλώστε συμμετοχή για ένα από τα επόμενα σεμινάρια

Θέμα:

Ημερομηνία διεξαγωγής

01/01/1970 /

Τόπος:

Εισηγητής /

Κόστος /

Θέμα:

Ημερομηνία διεξαγωγής

01/01/1970 /

Τόπος:

Εισηγητής /

Κόστος /

Τα νέα των ασφαλιστικών εταιριών

Τα νέα των συλλόγων

Αθήνα
Ένωση Ασφαλιστικών Πρακτόρων Κρήτης Σύνδεσμος Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Χανίων Σύλλογος Διαμεσολαβούντων στην Ιδιωτική Ασφαλιση Δωδεκανήσου Ένωση επαγγελματιών ασφαλιστών Νοτιοδυτικής Ελλάδος Σύλλογος Διαμεσολαβητών Ασφαλειών Μαγνησίας Ένωση Ασφαλιστικών Πρακτόρων Κεντρικής Ελλάδος Ένωση Ασφαλιστικών Πρακτόρων & Ασφαλιστικών Συμβούλων Ν.Ιωαννίνων Σωματείο ασφαλιστικών Πρακτόρων Δυτικής Μακεδονίας Σύνδεσμος Διαμεσολαβούντων Ασφαλιστικών Εργασιών Σύνδεσμος Ανεξάρτητων Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Ν.Σερρών Ένωση Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας
Αθήνα