Τετάρτη 18 Οκτωβρίου 2017,

Συμβουλές για οδήγηση με υψηλές θερμοκρασίες

 Παρακάτω σας μεταφέρουμε κάποιες συμβουλές που αφορούν την οδήγηση σε υψηλές θερμοκρασίες, κάτι που συναντάμε στη χώρα μας τους καλοκαιρινούς μήνες.

Αποφύγετε την οδήγηση αν δεν υπάρχει λόγος!

Η πρώτη συμβουλή για την οδήγηση στη ζέστη είναι κάπως παράξενη μιας και σας προτείνουμε να την αποφύγετε! Αποτελεί μια δοκιμασία με τον οργανισμό μας. Ακόμα και αν έχουμε τον κλιματισμό στο τέρμα, η ακτινοβολία και οι αντανακλάσεις μας κουράζουν, ακόμα και αν δεν το καταλαβαίνουμε, πολύ περισσότερο από όταν οι θερμοκρασίες είναι λογικές, δηλαδή κοντά στους 23 βαθμούς Κελσίου. Η λύση είναι να προτιμούμε τις πρωινές ή απογευματινές ώρες σε περίπτωση που υπάρχει επιλογή. Στην περίπτωση που έχουμε αυτοκίνητο με ανοιγόμενη οροφή πρέπει να είμαστε καλά προφυλαγμένοι τις ώρες που ο ήλιος καίει.

Πρέπει να είμαστε σε καλή κατάσταση

Αποφύγετε να οδηγήσετε αν είστε κουρασμένος, αν έχετε φάει πολύ, αν είστε άρρωστος ή ακόμα χειρότερα αν έχετε πιει. Ο οργανισμός σας ήδη δοκιμάζεται οπότε η πολύ ζέστη θα χειροτερέψει την κατάσταση.

Φροντίστε εσάς και τους επιβάτες                     

  1. Χρησιμοποιείτε τον κλιματισμό. Μπορεί να μειώνεται ελαφρά η απόδοση του αυτοκινήτου και να αυξάνεται η κατανάλωση αλλά η σωστή θερμοκρασία στο εσωτερικό είναι πολύ σημαντική για τη σωστή λειτουργία του οργανισμού. Ιδανική θερμοκρασία οι 22-23 βαθμοί Κελσίου.
  2. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να υπάρχει δροσερό νερό στο αυτοκίνητο. Η πολύ ζέστη φέρνει και αφυδάτωση και το νερό είναι απαραίτητο. Επίσης να θυμάστε πως οι πίσω σειρές των καθισμάτων συνήθως έχουν υψηλότερη θερμοκρασία μιας και συνήθως δεν υπάρχουν αεραγωγοί ώστε να διοχετεύεται κρύος αέρας από τον κλιματισμό. Για το λόγο αυτό, φροντίστε οι μεσαίοι αεραγωγοί να κοιτούν προς τα πίσω ώστε να πηγαίνει και πίσω ο αέρας.
  3. Αν έχετε παιδιά φροντίστε ώστε σε τακτά χρονικά διαστήματα να κάνετε στάσεις ώστε να παίρνουν αέρα και να ξεκουράζονται. Μπορεί να μην το καταλαβαίνουν αλλά ο ήλιος κουράζει. Επίσης φροντίστε να έχετε κάποια σνακ ή χυμούς ώστε να τονώνεται ο οργανισμός.
  4. Φροντίστε ώστε να έχετε ένα πλήρες φαρμακείο. Σε αυτό καλό είναι να προσθέσετε κάποια αλοιφή για τα τσιμπήματα, μιας και το καλοκαίρι είναι πιο εύκολο να συμβούν.
  5. Όσο και αν ακούγεται παράξενο καλό είναι να έχετε στο πορτ παγκάζ ένα αδιάβροχο. Οι καλοκαιρινές μπόρες, ειδικά τα τελευταία χρόνια, δεν είναι κάτι απίθανο. Το ελαφρύ ντύσιμο του καλοκαιριού μας βρίσκει συνήθως απροετοίμαστους, οπότε καλό είναι να έχουμε ένα αδιάβροχο για την κακή στιγμή. Επίσης ένα ζευγάρι γάντια μπορεί να φανούν χρήσιμα. Για παράδειγμα αν χρειαστεί να αλλάξουμε λάστιχο ή να τσεκάρουμε κάτι στον κινητήρα, το πιθανότερο είναι ό,τι αγγίζουμε να καίει.
  6. Προτιμήστε να οδηγείτε με τα παράθυρα κλειστά. Αφενός ο κλιματισμός θα κρατήσει τη θερμοκρασία της καμπίνας σε σωστότερη θερμοκρασία, αφετέρου δεν κινδυνεύετε να μπει στην καμπίνα κάποιος απρόσκλητος επισκέπτης, όπως ένα έντομο, που μπορεί να μας τσιμπήσει ή και να μας τρομάξει, με κακές συνέπειες για την υγεία και την ασφάλειά μας.

Ο ήλιος και το φαινόμενο του θερμοκηπίου

Όταν αφήνουμε το αυτοκίνητο στον ήλιο, η θερμοκρασία στο εσωτερικό του αυξάνεται συνεχώς. Μπορεί δηλαδή η εξωτερική θερμοκρασία να είναι 30 βαθμούς Κελσίου και στο εσωτερικό να έχουμε 50 βαθμούς Κελσίου. Ο οργανισμός μας δεν είναι φτιαγμένος για τέτοιες θερμοκρασίες, οπότε το περιβάλλον είναι αφιλόξενο. Τα πάντα καίνε στο εσωτερικό και αρχικά μας πιάνει δυσφορία. Ακόμα και αν βάλουμε τον κλιματισμό στο φουλ το αυτοκίνητο θα αργήσει να αποκτήσει τη σωστή θερμοκρασία. Επίσης οι πολύ υψηλές θερμοκρασίες κάνουν κακό στα πλαστικά και στις δερμάτινες επενδύσεις (αν υπάρχουν) του εσωτερικού, με πρόωρη φθορά αλλά και την εμφάνιση τριγμών. Η καλύτερη λύση είναι να παρκάρουμε το αυτοκίνητο στη σκιά. Αν δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα καλό είναι να χρησιμοποιήσουμε μια ηλιοπροστασία για το εμπρός ή και το πίσω τζάμι. Θα καθυστερήσουμε την αύξηση της θερμοκρασίας και θα προστατέψουμε τα πλαστικά του ταμπλό.

Αυτοκίνητο σε καλή κατάσταση

Όπως δοκιμαζόμαστε εμείς στις υψηλές θερμοκρασίες έτσι αντίστοιχα δοκιμάζεται και το αυτοκίνητο. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο πως οι εταιρίες αυτοκινήτου, πριν βάλουν στην παραγωγή ένα μοντέλο το δοκιμάζουν σε υψηλές θερμοκρασίες για να εξασφαλίσουν την αντοχή του. Καλό είναι λοιπόν να κάνουμε έναν προληπτικό έλεγχο σε ένα συνεργείο.

  1. Θα πρέπει να τσεκάρουμε τη στάθμη του ψυκτικού υγρού στο ψυγείο. Αν είναι χαμηλότερη από το κανονικό, πρέπει να συμπληρώσουμε, αλλά πρέπει και να οδηγηθούμε σε ένα συνεργείο ώστε να μάθουμε από πού χάνει υγρά το αυτοκίνητο.
  2. Η στάθμη των λαδιών πρέπει να είναι στα πλαίσια που προτείνει ο κατασκευαστής. Αν είναι χαμηλότερα, πρέπει πάλι να οδηγηθούμε στο συνεργείο. Αν χρειαστεί να συμπληρώσετε, φροντίστε το λάδι να είναι ίδιο σε ιξώδες και προδιαγραφές, με αυτό που ήδη έχει μέσα το αυτοκίνητο.
  3. Η ζέστη συνεπάγεται επιπρόσθετη πίεση και στην μπαταρία. Αν είναι ανοιχτού τύπου τσεκάρετε τη στάθμη των υγρών. Αν είναι κλειστού τύπου, ένας ειδικός μπορεί να την τσεκάρει και να σας πει αν είναι σε καλή κατάσταση.
  4. Το καλοκαίρι τα τζάμια βρομίζουν γρήγορα κυρίως από τα έντομα. Φροντίστε ώστε να έχετε καθαριστήρες σε καλή κατάσταση αλλά και υγρό στο παγούρι, με σαπούνι, που θα διαλύσει τις βρομιές.
  5. Τσεκάρετε την πίεση στα ελαστικά αλλά και την κατάστασή τους. Οι δρόμοι γλιστράνε πιο πολύ λόγω της σκόνης που κάθεται πάνω τους, οπότε ένα ελαστικό σε κακή κατάσταση δε θα καταφέρει να σας κρατήσει αποτελεσματικά στο δρόμο. Μην ξεχάσετε να ελέγξετε την κατάσταση της ρεζέρβας. Είναι πολύ άσχημο να σας πιάσει λάστιχο μέσα στη ζέστη και να εγκλωβιστείτε.
  6. Το καλοκαίρι η απόδοση του αυτοκινήτου μειώνεται λόγο της υψηλής θερμοκρασίας αλλά και της χρήσης του κλιματισμού. Αυτό συνεπάγεται και αύξηση της κατανάλωσης. Έτσι καλό είναι να έχουμε πάντα αρκετή ποσότητα βενζίνης, γιατί το λαμπάκι θα ανάψει συντομότερα από όσο πιστεύαμε!
  7. Τέλος, καλό είναι να μην υπερβάλουμε στην οδήγησή μας. Εκτός από το γεγονός ότι οι δρόμοι γλιστρούν, πρέπει να θυμόμαστε πως τα φρένα κουράζονται πιο γρήγορα, η ανάρτηση μπορεί να υπερθερμανθεί ενώ η μειωμένη απόδοση του κινητήρα συνεπάγεται μικρότερη ευελιξία στις προσπεράσεις.

Αν έχετε τα παραπάνω στο μυαλό σας, είναι βέβαιο πως θα έχετε ένα πολύ πιο ασφαλές και ξεκούραστο καλοκαίρι, τουλάχιστον στις μετακινήσεις σας.

Πηγή: capital.gr

Κοινοποιήστε το άρθροShare on FacebookShare on LinkedIn

Ειδήσεις από τα συνεργαζόμενα site

Insuranceworld.gr

Ροή ειδήσεων

Άποψη

Τα σεμινάρια μας

Δηλώστε συμμετοχή για ένα από τα επόμενα σεμινάρια

Θέμα: "Πως θα αυξήσουμε τις πωλήσεις μας προσεγγίζοντας νέες κατηγορίες πελατών"

Ημερομηνία διεξαγωγής

01/01/1970 /

Τόπος:

Εισηγητής /

Κόστος /

Θέμα:

Ημερομηνία διεξαγωγής

01/01/1970 /

Τόπος:

Εισηγητής /

Κόστος /

Τα νέα των ασφαλιστικών εταιριών

Τα νέα των συλλόγων

Αθήνα
Ένωση Ασφαλιστικών Πρακτόρων Κρήτης Σύνδεσμος Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Χανίων Σύλλογος Διαμεσολαβούντων στην Ιδιωτική Ασφαλιση Δωδεκανήσου Ένωση επαγγελματιών ασφαλιστών Νοτιοδυτικής Ελλάδος Σύλλογος Διαμεσολαβητών Ασφαλειών Μαγνησίας Ένωση Ασφαλιστικών Πρακτόρων Κεντρικής Ελλάδος Ένωση Ασφαλιστικών Πρακτόρων & Ασφαλιστικών Συμβούλων Ν.Ιωαννίνων Σωματείο ασφαλιστικών Πρακτόρων Δυτικής Μακεδονίας Σύνδεσμος Διαμεσολαβούντων Ασφαλιστικών Εργασιών Σύνδεσμος Ανεξάρτητων Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Ν.Σερρών Ένωση Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας
Αθήνα