Τετάρτη 16 Αυγούστου 2017,

Μια νέα προσέγγιση στο σύγχρονο marketing

Η κρίση των τελευταίων χρόνων φαίνεται να έχει συντελέσει στη μεταβολή των επιχειρησιακών επιδιώξεων και δη στη φιλοσοφία γύρω από αυτές. Ο ανταγωνισμός πλέον υφίσταται για «το κομμάτι σε μια μικρότερη πίτα» και το γεγονός αυτό οξύνει τη δημιουργικότητα και τη καινοτομία των υπαρχόντων και νέων επιχειρήσεων. Ειδικότερα για τις σύγχρονες start-up παρατηρείται μια μεταστροφή όλων των χαρακτηριστικών υπό την αξία της Ποιότητας. Οι νέες επιχειρήσεις δεν αντιλαμβάνονται πλέον τον καταναλωτή απρόσωπα ως ένα «πορτοφόλι» αλλά ενστερνίζονται τις ανησυχίες και τις ανάγκες του και αναζητούν τρόπους να τις προσαρμόσουν στα προϊόντα/υπηρεσίες τους.

Το marketing των προηγούμενων ετών έχει δώσει στη θέση του στο marketing των αναγκών του κοινού. Τα προϊόντα της αγοράς καθορίζονται από τι επιλογές του κοινού και προσαρμόζονται σε αυτές. Η έρευνα αγοράς χρησιμοποιείται πλέον για να καθοριστούν οι επιθυμίες του κοινού και να δημιουργηθεί ένα προϊόν που να τις ικανοποιεί. Σε αντίθεση με τα προηγούμενα χρόνια όπου η έρευνα αποτελούσε κυρίως το εργαλείο μέτρησης απόδοσης του προϊόντος, τώρα αποτελεί το εναρκτήριο σημείο για τη δημιουργία και βελτίωση του.

Συγκεκριμένα, παρατηρούμε τις εξής διαφοροποιήσεις:

  • Οι νέες επιχειρήσεις προσαρμόζονται στη ψυχοσύνθεση του κοινού, δεν τη καθοδηγούν. Ο ρόλος τους είναι η ικανοποίηση των αναγκών τους στο υπάρχον πλαίσιο της οικονομικής ύφεσης. Οι καταναλωτές μέσω των επιλογών τους καθοδηγούν την αγορά, όχι το αντίστροφο.
  • Ο ανταγωνισμός για το μερίδιο της πίτας σε μια συρρικνωμένη αγορά λειτουργεί παραγωγικά. Η δημιουργικότητα και η πρωτοτυπία αποκτούν πρωταγωνιστικό ρόλο και η καινοτομία επιβραβεύεται.  Ένα επιχειρηματικό πλάνο καθίσταται πιο απαιτητικό και το αποτέλεσμα είναι μια πολύ καλά οργανωμένη και σχεδιασμένη νέα ιδέα.
  • Η είσοδος μια ιδέας στην αγορά έχει κατασταθεί πιο εύκολη. Αρκεί ένα συνολικό σχέδιο υλοποίησης της επιχειρηματικής ιδέας που θα εμπεριέχει καινοτόμα στοιχεία που ανταποκρίνονται σε ένα –τουλάχιστον- υποσύνολο των καταναλωτών. Ωστόσο, η χρηματοδότηση και η πραγματοποίηση της παραμένει μια πρόκληση λόγω της μεγαλύτερης επιλεκτικότητας των κεφαλαιακών ροών. Εντούτοις, κινητήριος δύναμη θα μπορούσε να κατασταθεί  το καταναλωτικό κοινό το οποίο μπορεί να στηρίξει τις νέες επιχειρήσεις και σε αυτό το επίπεδο μέσω του περίφημου “crowd-funding”.
  • Ειλικρίνεια. Οι επιχειρήσεις λένε την αλήθεια για τα προϊόντα τους ως μέσο πειθούς έναντι στα πρότυπα εξαπάτησης του παρελθόντος. Το καταναλωτικό κοινό τη σήμερον ημέρα διενεργεί τις δικές του «έρευνες» συγκρίνοντας προϊόντα και υπηρεσίες σε εκθετικά μεγαλύτερο βαθμό από τα προηγούμενα χρόνια. Η πλήρης έκθεση των πλεονεκτημάτων και μειονεκτημάτων ευνοεί αυτή την έρευνα και το κοινό επιβραβεύει.
  • Ποιότητα. Δύσκολοι καιροί απαιτούν αποδοτικές λύσεις. Η ποιότητα στα προϊόντα και τις υπηρεσίες δημιουργεί πιστούς καταναλωτές που εμπιστεύονται την επιχείρηση σας για το τελικό προϊόν που χρησιμοποιούν. Αυτό αναδεικνύει μια επιχείρηση έναντι των άλλων. Η διαφοροποίηση από το παλαιό χρησιμοθηρικό τρόπο παραγωγής και διανομής έχει επιβραβεύσει τις επιχειρήσεις που επιλέγουν μικρότερη ποσότητα έναντι καλύτερης ποιότητας. Στη διαδικασία σύγκρισης ένα ποιοτικό προϊόν κερδίζει πάντα –βραχυπρόθεσμα ή μακροπρόθεσμα- έναντι οποιουδήποτε άλλου πλεονεκτήματος (χαμηλότερης τιμής, περισσότερων σημείων πώλησης κλπ).
  • Οι startupers αποτελούν την αφρόκρεμα της καινοτομίας. Παρατηρώντας μια εξαιρετικά μεγάλη αύξηση νέων ιδεών στο τραπέζι διάφορων διαγωνισμών για την ανάδειξη ή χρηματοδότηση τους, οι ελληνικές start-up τείνουν να δημιουργούν ένα ελληνικό think-tank επιχειρηματικών καινοτομιών που δραστηριοποιείται άτυπα παράλληλα με την επίσημη αγορά και συντηρεί τη φωτιά της ελληνικής νεανικής επιχειρηματικότητας ζωντανή. 

Αν είσαι νέος startuper ή επιχειρηματίας που αναζητεί μια ανανέωση στην φιλοσοφία της επιχείρησης, το πρώτο στοιχείο που οφείλεις να προσδιορίσεις είναι η δική σου φιλοσοφία. Η οπτική του «αρπακτικού» έχει ξεπεραστεί. Η δυο πλευρές της αγοράς (προσφορά και ζήτηση) διάγουν μια περίοδο εξαιρετικής προσέγγισης και αλληλοϋποστήριξης. Ο στόχος σου θα πρέπει να είναι οι ικανοποιημένοι πελάτες όχι μόνο από αυτό καθαυτό το προϊόν αλλά και από αυτό που πρεσβεύει. Τόσο η αγορά αγαθών και υπηρεσιών όσο και το καταναλωτικό κοινό αντιμετωπίζουν τα ίδια προβλήματα. Στους εν λόγω καιρούς δε θες να είσαι ο «κακός λύκος» του παραμυθιού…

Πηγή: epixeiro.gr 

Κοινοποιήστε το άρθροShare on FacebookShare on LinkedIn

Ειδήσεις από τα συνεργαζόμενα site

Insuranceworld.gr

Ροή ειδήσεων

Άποψη

Δεληγιαννίδης Γεώργιος

«Ο ΔΑΙΜΟΝΑΣ ΤΟΥ ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΟΥ»

Γιάννης Ξηρογιαννόπουλος

Cyber Risk: «Ασύμμετρη» Απειλή

Τα σεμινάρια μας

Δηλώστε συμμετοχή για ένα από τα επόμενα σεμινάρια

Θέμα:

Ημερομηνία διεξαγωγής

01/01/1970 /

Τόπος:

Εισηγητής /

Κόστος /

Θέμα:

Ημερομηνία διεξαγωγής

01/01/1970 /

Τόπος:

Εισηγητής /

Κόστος /

Τα νέα των ασφαλιστικών εταιριών

Τα νέα των συλλόγων

Αθήνα
Ένωση Ασφαλιστικών Πρακτόρων Κρήτης Σύνδεσμος Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Χανίων Σύλλογος Διαμεσολαβούντων στην Ιδιωτική Ασφαλιση Δωδεκανήσου Ένωση επαγγελματιών ασφαλιστών Νοτιοδυτικής Ελλάδος Σύλλογος Διαμεσολαβητών Ασφαλειών Μαγνησίας Ένωση Ασφαλιστικών Πρακτόρων Κεντρικής Ελλάδος Ένωση Ασφαλιστικών Πρακτόρων & Ασφαλιστικών Συμβούλων Ν.Ιωαννίνων Σωματείο ασφαλιστικών Πρακτόρων Δυτικής Μακεδονίας Σύνδεσμος Διαμεσολαβούντων Ασφαλιστικών Εργασιών Σύνδεσμος Ανεξάρτητων Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Ν.Σερρών Ένωση Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας
Αθήνα