Τετάρτη 22 Νοεμβρίου 2017,

Τι περιεχόμενο θα πρέπει να μοιράζονται οι εταιρείες στα social media?

Μονάχα όταν οι εταιρίες κατανοήσουν το γιατί οι καταναλωτές μοιράζονται “περιεχόμενο”, τότε το “buzz”, η αγαπημένη λέξη των ανθρώπων του marketing θα αποδώσει τα προσδοκώμενα.

Αυτό είναι το κεντρικό μήνυμα μιας παγκόσμιας έρευνας που πραγματοποίησε η εταιρία UM σε 65 χώρες, αποκαλύπτοντας τον τύπο περιεχομένου που προτιμούν οι καταναλωτές στις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης (social media), τι κάνουν share και ποια είναι τα κίνητρά τους πίσω από κάθε social sharing ενέργεια.

Η έρευνα διεξάγεται τα τελευταία 8 χρόνια σε ετήσιο επίπεδο και είναι η μεγαλύτερη και μακροβιότερη του είδους της. Εξετάζοντας περισσότερους από 50.000 ανθρώπους η “Wave 8 – The Language of Content,” καταδεικνύει ότι το να αντιμετωπίζεις το περιεχόμενο σαν “αγαθό” το οποίο οι άνθρωποι θέλουν να μοιράζονται, είναι κομβικό στη δημιουργία μιας ισχυρής στρατηγικής στα social media. Επιπλέον παρέχει ξεκάθαρες οδηγίες στα brands, οι οποίες βασίζονται σε 3 βασικά ευρήματα:

– Ο καλύτερος τρόπος για να εκμεταλλευτείς ένα περιεχόμενο είναι να το προσαρμόσεις ακριβώς στο κοινό σου. Το Wave 8 δείχνει ότι τα κίνητρα για να κάνει κάποιος sharing διαφέρουν σημαντικά ανάμεσα στις κατηγορίες και τα κοινά – άρα είναι πια ώρα τα brands να ξεφύγουν από την απλή δημιουργία ενός fun περιεχομένου.

– Υπάρχει σημαντική διαφορά ανάμεσα στο περιεχόμενο που εκτιμούν οι καταναλωτές, το είδος του περιεχομένου που κερδίζει views στο YouTube και σε αυτό που θα κάνουν share. Μόνο το 16% θεωρούν αξιόλογο ένα περιεχόμενο που “εκφράζει την άποψή τους” αλλά 41% δηλώνουν ότι θα μοιραζόντουσαν το περιεχόμενο αυτό με άλλους.

– Οι καταναλωτές επενδύουν συναισθηματικά στο περιεχόμενο. Όταν μοιραζόμαστε κάτι στην πραγματικότητα κάνουμε μια δήλωση για τον εαυτό μας, άρα το περιεχόμενο που μοιραζόμαστε συνδέεται άμεσα με την διαδικτυακή μας εικόνα και φήμη. Αυτός ο συναισθηματικός δεσμός μπορεί να έχει άμεσο αντίκτυπο στα brands.

Ψηφιακός συνωστισμός
Ύστερα από 8 χρόνια έρευνας καταλήξαμε ότι υπάρχουν 5 βασικές ανθρώπινες ανάγκες που οδηγούν κάθε online δραστηριότητα – Γνώση, Κτίσιμο σχέσεων, Διασκέδαση, Εξέλιξη, Αναγνώριση,” σημειώνει ο Glen Parker, επικεφαλής της IPG Mediabrands Marketing Sciences G14 και συντάκτης της έκθεσης, προσθέτοντας ότι “σε ένα online περιβάλλον που επικρατεί συνωστισμός, διότι δεν υπάρχουν μόνο brands που προσπαθούν να ξεχωρίσουν αλλά και οι ίδιοι οι καταναλωτές, τα brands θα πρέπει να δημιουργήσουν περιεχόμενο που καλύπτει τις ανάγκες του κοινού. Το να κάνεις κάποιον να μοιραστεί το περιεχόμενό σου είναι καλύτερο από το να τον κάνεις απλά να το δει, πέραν της προφανούς αύξησης στην κάλυψη.

Η έκθεση αποκαλύπτει ότι αυτές οι 5 θεμελιακές ανθρώπινες ανάγκες ποικίλουν ανάμεσα στις διαφορετικές κατηγορίες προϊόντων – κάτι που τα brands πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τους όταν σχεδιάζουν την social στρατηγική τους. Για παράδειγμα:

– Ενώ οι καταναλωτές προτιμούν να ασχολούνται με περιεχόμενα που τους “εμπνέουν” όταν πρόκειται για luxury προϊόντα, η αξία της “έμπνευσης” μειώνεται σημαντικά όταν πρόκειται για προϊόντα παιδικής περιποίησης.

– Για κατηγορίες Ταχυκίνητων Καταναλωτικών Αγαθών (FMCG) όπως είναι η προσωπική περιποίηση, το σημαντικότερο περιεχόμενο είναι αυτό που έχει πρακτική αξία, αυτό που εκπαιδεύει για το προϊόν ή προσφέρει πρακτικές συμβουλές και πληροφορίες.

– 36% των καταναλωτών επιθυμούν τα consumer tech brands να τους παρέχουν περιεχόμενο που τους λέει κάτι νέο και αναπάντεχο.

– Τα ανώτερα στελέχη εταιρειών προτιμούν περιεχόμενο για την ανάπτυξη των ενδιαφερόντων και χόμπι τους

Brand Desirability
Τα κίνητρα διαφέρουν σημαντικά και ανά χώρα: ο τύπος περιεχομένου που εκτιμάται περισσότερο από τους Βρετανούς καταναλωτές είναι αυτός που προτείνει κάτι νέο και αναπάντεχο, στην Ελλάδα αυτός που δίνει πληροφορίες και συμβουλές.

Αξιοσημείωτο είναι πως όταν τα brands επικοινωνούν διαφορετικό τύπο περιεχομένου σε έναν καταναλωτή, πυροδοτούν και διαφορετικές αντιδράσεις. Για όλες τις προϊοντικές κατηγορίες, το entertaining και fun περιεχόμενο είναι ιδανικό για να κτίσεις brand desirability, ενώ ένα εκπαιδευτικό περιεχόμενο ενδείκνυται για παρότρυνση δοκιμής.

Αφιερώσαμε την έρευνα WAVE 8 στη γλώσσα του περιεχομένου. Διότι ξέρουμε ότι μόνο αφού κατανοήσουμε τις ανάγκες και τις φιλοδοξίες των καταναλωτών μας και τους προμηθεύσουμε με περιεχόμενο που έχει για αυτούς αξία, μπορούν τα brands μας να κτίσουν ισχυρές και πολύτιμες σχέσεις μαζί τους,” κατέληξε ο Glen Parker.

Πηγή: ristart.gr

Κοινοποιήστε το άρθροShare on FacebookShare on LinkedIn

Ειδήσεις από τα συνεργαζόμενα site

Insuranceworld.gr

Ροή ειδήσεων

Άποψη

Τα σεμινάρια μας

Δηλώστε συμμετοχή για ένα από τα επόμενα σεμινάρια

Θέμα:

Ημερομηνία διεξαγωγής

01/01/1970 /

Τόπος:

Εισηγητής /

Κόστος /

Θέμα:

Ημερομηνία διεξαγωγής

01/01/1970 /

Τόπος:

Εισηγητής /

Κόστος /

Τα νέα των ασφαλιστικών εταιριών

Τα νέα των συλλόγων

Αθήνα
Ένωση Ασφαλιστικών Πρακτόρων Κρήτης Σύνδεσμος Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Χανίων Σύλλογος Διαμεσολαβούντων στην Ιδιωτική Ασφαλιση Δωδεκανήσου Ένωση επαγγελματιών ασφαλιστών Νοτιοδυτικής Ελλάδος Σύλλογος Διαμεσολαβητών Ασφαλειών Μαγνησίας Ένωση Ασφαλιστικών Πρακτόρων Κεντρικής Ελλάδος Ένωση Ασφαλιστικών Πρακτόρων & Ασφαλιστικών Συμβούλων Ν.Ιωαννίνων Σωματείο ασφαλιστικών Πρακτόρων Δυτικής Μακεδονίας Σύνδεσμος Διαμεσολαβούντων Ασφαλιστικών Εργασιών Σύνδεσμος Ανεξάρτητων Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Ν.Σερρών Ένωση Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας
Αθήνα